Als warme school willen we zeker en vast aandacht hebben voor het welbevinden van de kinderen. Soms voelen we ons niet goed, houdt iets ons bezig, voelen we zoveel, zit het hoofdje zo vol, dat we niet tot leren kunnen komen. Kinderen weten soms niet hoe ze deze gevoelens moeten uiten of een plekje geven.
We gaan met het team op weg om, vanuit de noden bij de kinderen, gevoelsplekken te creëren op onze school.
Anja en Trui van de Bleekweide gaven al de nodige navorming aan onze werkgroep 'gelukskunde' en samen met ons team gingen we met de kinderen aan de slag. Waar hebben zij nood aan? Welke gevoelens vinden soms geen uitweg en worden dan maar vastgehouden, tot alles ontploft?
We gaan met het team op weg om, vanuit de noden bij de kinderen, gevoelsplekken te creëren op onze school.
Anja en Trui van de Bleekweide gaven al de nodige navorming aan onze werkgroep 'gelukskunde' en samen met ons team gingen we met de kinderen aan de slag. Waar hebben zij nood aan? Welke gevoelens vinden soms geen uitweg en worden dan maar vastgehouden, tot alles ontploft?
Op onze pedagogische werkdag gingen we aan de slag met de gevoelsplekken: wat is binnenklasremediëring? Hoe gaan we als leraren om met ons eigen 'vatje'? Hoe herken je explosief gedrag bij kinderen? Hoe voelt het om in de gevoelsplekken te zijn?