Basisschool Sint-Benedictus
Katholieke Basisschool Sint-Benedictus
  • Home
  • Onze school...
    • ...zorgende school
    • ... gezonde school
    • ... warme school >
      • Nesten
      • Gevoelsplekken
      • Ouderbevraging
      • Rode Neuzendag
    • ... propere school >
      • Kwijtvinder (verloren voorwerpen)
    • ... talige school
    • ... digitale school
  • Info
    • Inschrijven op onze school
    • Schoolreglement - schoolbrochure
    • Formulieren
    • Brieven
    • Belangrijke data
    • Maaltijden
  • Klassen
    • Kleuterafdeling
    • Lagere afdeling
  • Schoolactiviteiten 2022-2023
  • Oefenplek
    • Muzische activiteiten
    • Beweging
    • Media
    • Lezen en taal
    • Godsdienst
    • Wiskunde en logisch denken
  • Zorghoekje
    • Corona
    • Algemene info
    • CLB
    • Leren leren
    • Kriebelteam
    • Huis van het Kind
  • Bouwwerken
    • Bouwwerken hoofdschool
    • Bouwwerken Pezelschool
    • Speeltoestel kleutertuin
  • Historiek
    • In de krant of op tv
    • Archief knetterkrant
    • Archief 2021-2022 >
      • Eerste trimester 2021-2022
      • Tweede trimester 2021-2022
      • Derde trimester 2021-2022
    • Archief 2020-2021 >
      • Derde trimester 2020-2021
      • Eerste trimester 2020-2021 >
        • StB-bier en fruitsap NIEUW
    • Archief 2019-2020 >
      • Derde trimester 2019-2020
      • Tweede trimester 2019 - 2020
      • Eerste trimester 2019-2020
      • Speelplaatswerking 2019-2020
    • Archief 2018-2019 >
      • Eerste trimester 2018 - 2019
      • Tweede trimester 2018 - 2019
      • Derde trimester 2018 - 2019
      • Speelplaatswerking 2018 - 2019
    • Archief 2017 - 2018 >
      • Eerste trimester 2017 - 2018
      • Tweede trimester 2017 - 2018
      • Derde trimester 2017 - 2018
      • Speelplaatswerking 2017 - 2018
    • Archief 2016-2017 >
      • Eerste trimester 2016-2017
      • Tweede trimester 2016-2017
      • Derde trimester 2016-2017
      • Speelplaatswerking
  • Contact
Als warme school willen we zeker en vast aandacht hebben voor het welbevinden van de kinderen. Soms voelen we ons niet goed, houdt iets ons bezig, voelen we zoveel, zit het hoofdje zo vol, dat we niet tot leren kunnen komen. Kinderen weten soms niet hoe ze deze gevoelens moeten uiten of een plekje geven. 
We gaan met het team op weg om, vanuit de noden bij de kinderen, gevoelsplekken te creëren op onze school. 
Anja en Trui van de Bleekweide gaven al de nodige navorming aan onze werkgroep 'gelukskunde' en samen met ons team gingen we met de kinderen aan de slag. Waar hebben zij nood aan? Welke gevoelens vinden soms geen uitweg en worden dan maar vastgehouden, tot alles ontploft? 
Foto
Foto
Op onze pedagogische werkdag gingen we aan de slag met de gevoelsplekken: wat is binnenklasremediëring? Hoe gaan we als leraren om met ons eigen 'vatje'? Hoe herken je explosief gedrag bij kinderen? Hoe voelt het om in de gevoelsplekken te zijn?