KLEUTER EN LAGER: Professor Steam en zijn assistent Lou hebben een nieuwe STE(A)M-opdracht voor jullie: maak een zeilboot. Voorwaarden: zorg dat jouw boot minstens één pennenzak kan dragen + zorg voor een zeil zodat de wind hem kan laten voortbewegen. Daag je vrienden uit: de boot die het meest kan dragen wint! Veel succes!!

Klik hier om te bewerken.
KLEUTER: Op de website www.CodesCoolJr.be vind je leuke spelletjes, apps en websites die je direct kan gebruiken. Elke activiteit of app is telkens voorzien van een korte en laagdrempelige instructie. Er is daarnaast een legende voorzien waarbij je kan aanduiden wat voor jou van toepassing is en welke activiteiten je wenst te verkrijgen (leeftijdscategorie, besturingssysteem tablet enzovoort). Dit zorgt ervoor dat je niet langer zelf op zoek moet gaan naar passende activiteiten of apps.
LAGER (vanaf L2): Met deze digitale escaperoom oefenen leerlingen alle maal- en deeltafels. Dieven hebben de kluis van een bank leeggeroofd. De leerlingen bekijken de verschillende camerabeelden en lossen de opdrachten op. Zo kunnen ze de boeven en het geld terugvinden.
Gebruik op tablet:
Print het document 'bankoverval' af en laat de leerlingen de QR-code scannen (QR-codescanner noodzakelijk op tablet).
Op computer:
Print 'bankoverval op computer' af en laat de kinderen zelf naar de link surfen.
Gebruik op tablet:
Print het document 'bankoverval' af en laat de leerlingen de QR-code scannen (QR-codescanner noodzakelijk op tablet).
Op computer:
Print 'bankoverval op computer' af en laat de kinderen zelf naar de link surfen.
KLEUTER en 1ste LEERJAAR: In deze app speel je memory met beelden van getallen! Stel wat je wilt oefenen. Tot wel getal wil je oefenen? En met welke getalbeelden wil je oefenen? Wil je memory oefenen met de kaartjes open of dicht? Dit stel je in en dan… Oefenen maar! Een toffe app die je goed samen kunt spelen.